Over Wasco
Zoek
Zoek
Sluit
Je probeert onze website te bekijken via een browser die wij helaas niet meer ondersteunen per 1 februari 2021. Hierdoor werkt de website voor jou mogelijk niet optimaal. Wij willen natuurlijk dat je op de beste en veiligste manier onze website kunt bezoeken. Daarom adviseren wij je om een andere browser te installeren. Wil je weten hoe je dat kunt doen? Lees hier dan meer.
U bent hier: 

Altijd de optimale voorraad met Wasco’s voorraadbeheersysteem

Een optimale voorraad in je bus, dat werkt wel zo lekker. Met Wasco’s voorraadbeheersysteem op basis van RFID heb je dat snel voor elkaar. Je weet meteen wat er in de bus ligt, wat de financiële waarde is van de voorraad en of er incourante of verouderde onderdelen aanwezig zijn. Dat werkt een stuk lekkerder!

Neem contact met ons op

Hoe werkt het voorraadbeheersysteem van Wasco?

Het voorraadbeheersysteem van Wasco werkt door middel van RFID. Alle onderdelen uit het assortiment zijn voorzien van een RFID-sticker. Door met een scanner de artikelen in de bus te scannen, zie je meteen wat er ligt, wat de waarde van de voorraad is en of er artikelen verouderd of incourant zijn. De scanner heeft een bereikbaar van ca. 3 meter, waardoor alle artikelen snel gescand zijn.

De optimale voorraad voor de bus bepalen we door middel van de door jou ingevulde ketellijst, de afzet bij Wasco en eventueel wat er in je bus ligt. Je hebt altijd inspraak in wat de voorraad wordt. Twee keer per jaar komen we lang om alle servicebussen te scannen en bepalen we of er artikelen uit de voorraad kunnen of toegevoegd moeten worden. Zo creëren wij een optimale voorraad voor je bus.

Wat zijn de voordelen van het voorraadbeheersysteem?

Dit zijn de voordelen:

  • Kostenbesparing
    Door het voorkomen van incourante artikelen. Ook heb je een langere periode waarin artikelen retour gezonden mogen worden.
  • Inzicht
    Met dit systeem heb je inzicht in de voorraden en bewegingen.
  • Passende voorraad – verlaging van gemiddeld 30%
    De voorraad is afgestemd op jouw behoeften en verbruik. Daarnaast waarschuwen we op tijd bij incourante artikelen.
  • Tijdsbesparing – servicegraad van 95%
    Je hoeft je voorraad niet meer zelf te controleren. Daarnaast heb je in 95% van de gevallen bij je wat je nodig hebt tijdens de klus.

Wat zijn de kosten van het voorraadbeheersysteem?

De kosten van het voorraadbeheersysteem zijn € 75,- per busscan. Dit is inclusief een RFID-analyse die we per monteur maken. Het scannen gebeurt op de locatie van jouw bus(sen).

De ombouw van de bussen doen we gratis, maar je betaalt dus wel voor de scan. We scannen de bussen zo’n 2 keer per jaar. Tijdens die scans bepalen we de optimale voorraad. Meer hierover lees je verderop op deze pagina.

Referenties

Naadloze integratie

“We zijn enorm enthousiast over de naadloze integratie van het RFID-concept van Wasco binnen onze bedrijfsprocessen bij Scheer & Foppen Installatietechniek. Het heeft niet alleen onze efficiëntie verbeterd, maar ook onze traceerbaarheid en voorraadbeheer aanzienlijk vereenvoudigd. We kijken ernaar uit om onze samenwerking voort te zetten en verder te bouwen aan succesvolle resultaten.”

Florian Sauer – Projectleider bij Scheer & Foppen Installatietechniek

 

Halvering van de totale voorraadwaarde

“We zijn gestart met het verbeteren van het beheer van de voorraden in onze werkbussen. Wasco bood ons hierbij een effectieve oplossing aan, gebaseerd op het RFID-proces. Na enkele kennismakingsgesprekken waren we overtuigd en zijn we gestart.

Dankzij het enthousiaste team, een soepel verlopend proces en grote aandacht voor detail hebben we mooie resultaten geboekt. De totale voorraadwaarde is gehalveerd, waar we geen last van hebben gehad bij de werkzaamheden. We verwachten de komende tijd door verdere optimalisatie te verbeteren.”

Govert Kneepkens – Hoofd Service & Onderhoud Breman Woningbeheer Zuid BV

Professionele en betrokken ondersteuning van Wasco

“Sinds onze deelname aan het RFID-concept hebben we de voordelen van deze technologie duidelijk ervaren. De implementatie verliep soepel en de ondersteuning vanuit het team was professioneel en betrokken. RFID heeft ons geholpen om slimmer en sneller te werken – een waardevolle toevoeging aan onze organisatie. Met vertrouwen kunnen wij het RFID-voorraadbeheersysteem aanbevelen aan andere partijen die op zoek zijn naar innovatie en overzicht.”

Dennis Hoogland – Projectleider Goes Plooy

Wat is RFID?

RFID (radio-frequency identification) is een technologie die radiogolven gebruikt om data op een tag (in dit geval de sticker) op afstand uit te lezen en te versturen. Hierdoor werkt het goed voor het traceren van voorraden, omdat door middel van het uitlezen van de tags snel gezien kan worden wat er is en wat er mist.

Kan ik Wasco's voorraadbeheersysteem koppelen aan mijn eigen software?

Wasco’s voorraadbeheersysteem is te koppelen aan je eigen software voor het bestellen. Dat maakt het systeem nog makkelijker, omdat je met het voorraadbeheersysteem kan zien wat er nodig is en dat meteen bestellen.

Hoe zorgt dit voorraadbeheersysteem voor een optimale voorraad?

Analyse
Door de werking met RFID-stickers, zien we door middel van een scan (2 keer per jaar) meteen wat er in de bus ligt en wat er eventueel incourant is of niet gebruikt wordt. We analyseren de voorraad op basis van deze data. Ook laten we zien welke artikelen wel veel gebruikt worden, maar die niet op voorraad liggen.

Advies
Op basis van deze analyses, adviseert Wasco over de voorraad. Dit betekent dat we je vertellen welke artikelen uit de voorraad kunnen, welke incourant zijn en wat je beter toe zou kunnen voegen. We kijken dan ook meteen of we de artikelen die niet gebruikt worden, retour genomen kunnen worden. Dat voorkomt een hoop verspilling.

Optimalisatie
We kijken natuurlijk ook naar jouw eigen wensen rondom de voorraad. We luisteren naar jou als klant, maar kijken ook naar de uitgevoerde werkzaamheden en welke cv-ketels en warmtepompen in onderhoud zijn. Daar stemmen we de voorraad ook op af.

Dit alles maakt dat je voorraadwaarde daalt met zo’n 30%. De bus bevat namelijk precies wat je nodig hebt.

Hoe stap ik over op het voorraadbeheersysteem van Wasco?

Wil je overstappen op het voorraadbeheersysteem van Wasco? Wij nemen je mee in het hele traject. Daarvoor doorlopen we de volgende stappen:

  • Intakegesprek
  • Uitwisselen van gegevens en bestanden, je vult een kettellijst in die wij je toezenden. Op deze lijst staan de gangbare ketels en warmtepompen en jij geeft aan welke je in beheer hebt.
  • Ontvangen voorstel inrichting van de bus
  • Akkoord van de klant
  • Inrichten van de bus

Nadat de bus volledig is ingericht, voeren we 2 keer per jaar een scan uit van de bus om ervoor te zorgen dat jij nog steeds een voorraad hebt liggen die bij jou past.

Je kan gebruikmaken van het voorraadbeheersysteem als je minimaal 1 service-auto in gebruik hebt die gevuld is met artikelen voor service en onderhoud.

Wil je werken met ons voorraadbeheersysteem? Wij horen het graag!

Wasco’s voorraadbeheersysteem helpt jou met de juiste voorraad, waardoor jij je werk nog sneller en efficiënter kan uitvoeren. Wil je dit systeem in jouw bus? Of wil je eerst meer informatie? Wij vertellen je graag meer! Mail naar rfid@wasco.nl of gebruik ons aanvraagformulier. Je vertegenwoordiger en onze collega’s bij de vestigingen kunnen je ook meer vertellen over het voorraadbeheersysteem.

Neem contact met ons op