Over Wasco
Zoek
Zoek
Sluit
Je probeert onze website te bekijken via een browser die wij helaas niet meer ondersteunen per 1 februari 2021. Hierdoor werkt de website voor jou mogelijk niet optimaal. Wij willen natuurlijk dat je op de beste en veiligste manier onze website kunt bezoeken. Daarom adviseren wij je om een andere browser te installeren. Wil je weten hoe je dat kunt doen? Lees hier dan meer.
U bent hier: 

Digitaal zakendoen met Wasco

Onze branche wordt steeds digitaler en Wasco werkt er graag aan mee om het allemaal zo makkelijk mogelijk voor jou te maken. Daarom zorgen wij ervoor dat je digitaal zaken met ons kan doen. Standaard gebruiken wij MessageService, maar heb je geen mogelijkheid tot MessageService dan gaan we uiteraard samen op zoek naar een passende oplossing. Voor vragen kun je terecht op etim@wasco.nl.

Volg het stappenplan hieronder om ervoor te zorgen dat je gebruik kunt maken van MessageService

Stap 1 - Aanmelden

Meld je aan voor het gebruiken van de MessageService onderaan deze pagina.

Aanmeldformulier

Stap 2 - Bevestigingsmail

Wacht op de bevestigingsmail met daarin de link om een wachtwoord aan te maken voor gebruiker 777. Dit account heb je nodig om gebruik te kunnen maken van MessageService.

Stap 3 - Inrichten binnen je eigen softwarepakket

Stap 4 - Afhalen bij Wasco-vestigingen inrichten

Maak je al gebruik van de functionaliteit “afhalen bij Wasco-vestigingen” vanuit je softwarepakket?

  • Nee en dat wil ik ook niet: ga door naar stap 5
  • Nee, maar ik wil dat wel: zie uitleg hieronder
  • Ja: doe een aanpassing binnen de inrichting, zie uitleg hieronder

Zorg dat deze functionaliteit goed ingericht staat binnen je pakket met de juiste GLN’s. Een overzicht van de juiste GLN’s vind je onder het kopje ‘Digitaal zakendoen’ bij Mijn Downloads in je Mijn Account-omgeving. Om dit te kunnen bekijken moet je ingelogd zijn op onze website.

De inrichting van deze functie vind je terug in de documenten over Syntess en ENK.

GLN's

Stap 5 - Adrescodes

Zijn er afleveradressen met adrescodes vastgelegd binnen jullie softwarepakket?

  • Nee: Dan ben je klaar om orders te plaatsen bij Wasco via de MessageService.
  • Ja: zie hieronder

Als deze afleveradressen zijn vastgelegd met een 3-cijferige adrescode, is er geen aanpassing nodig en is je inrichting compleet.
Als deze afleveradressen zijn vastgelegd met een 1- of 2-cijferige adrescode, gebruik dan voorloopnullen, bijvoorbeeld 005 voor 5.

MessageService – wat is het?

MessageService is een communicatieprotocol waarbij berichten worden uitgewisseld tussen partijen, in dit geval tussen jou en Wasco. Het handige aan MessageService is dat jij geen extra programma hoeft te installeren, je kunt het gewoon met je eigen softwareprogramma gebruiken. Met de MessageService kunnen orders geplaatst worden en kunnen orderbevestigingen, pakbonnen en facturen uitgewisseld worden. Deze webservice is opgebouwd via de DICO-standaard van Ketenstandaard.

Lees meer over MessageService

Vandaag besteld, vandaag ophalen

Met MessageService zorgt Wasco, als enige groothandel, ervoor dat als je vandaag iets bestelt tijdens de openingstijden van de vestiging, je dit vandaag ook nog op kunt halen (ook binnen de openingstijden). Bestel jij dus vandaag iets bij ons dat op voorraad is? Haal het dan dezelfde dag nog op.

Onze vestigingen
Formulier