Over Wasco
Zoek
Zoek
Sluit
Je probeert onze website te bekijken via een browser die wij helaas niet meer ondersteunen per 1 februari 2021. Hierdoor werkt de website voor jou mogelijk niet optimaal. Wij willen natuurlijk dat je op de beste en veiligste manier onze website kunt bezoeken. Daarom adviseren wij je om een andere browser te installeren. Wil je weten hoe je dat kunt doen? Lees hier dan meer.

Insmart: hét antwoord voor efficiënt werken

04/11/2022

Een dag heeft maar 24 uur en jouw werkdag zelfs nog minder. Jouw planning zit al vol voor de komende maanden en aan nieuw personeel is simpelweg niet te komen. Je rent van klus naar klus en net als je denkt rustig te kunnen ademhalen gaat jouw telefoon: een storing aan de cv-ketel. Dáár zat je nu net op te wachten! Herken jij bovenstaande situatie maar al te goed? Zit je met je handen in het haar omdat je het gewoon niet meer redt door te weinig mankracht? Doe ook mee met de Wasco’s testfase met Insmart. Hét antwoord voor efficiënt werken.

Insmart: beheer op afstand
Met de Insmart- module kan je de cv-ketels onder jouw beheer op afstand in de gaten houden en van tijdig onderhoud voorzien. “Wij beheren 3000 cv-ketels op contractbasis en we deden jaarlijks onderhoud. Net als de meeste installatiebedrijven kampten we met personeelstekort en een stijgende vraag naar onderhoud en beheer van cv-ketels en steeds vaker ook warmtepompen", aldus Harm van Os, directeur installatiebedrijf Freek van https://www.freekvanos.nl/Os. “We moesten dus op zoek naar een oplossing en hebben deze gevonden in de technologie van Insmart. Waarom zouden we geen cv-ketels op afstand beheren terwijl bijvoorbeeld een gebouwbeheersysteem álle installaties in een gebouw kan aansturen. Door de cv-ketels te monitoren en pas onderhoud te geven wanneer dit nodig is, kunnen we de periode tussen de onderhoudsbeurten verlengen en hierdoor hebben we capaciteit gecreëerd op onze serviceafdeling. Tegelijkertijd krijgen onze klanten betere service."

De voordelen
- Jaarlijks onderhoud kan opgerekt worden omdat de installatie 24/7 gemonitord wordt.
- Merk onafhankelijk dus het is altijd uit te lezen. 1 account en 1 portal.
- Het apparaat heeft geen simkaart en is onafhankelijk van een goed werkend wifi netwerk.
- Nooit meer achter storingen aanrennen want je krijgt op voorhand bericht als er iets is.
- Installatie van Insmart is erg gemakkelijk. Plug and play.
- Het kastje kan niet alleen aan cv-ketels gehangen worden maar wordt uitgebreid en geüpdatet voor warmtepompen, het is dus toekomstbestendig.
- Monteurs worden minder belast want je voert alleen onderhoud uit wanneer dit nodig is.
- Je krijgt een melding binnen op je telefoon als Insmart iets waarneemt. De data zijn dus overal inzichtelijk.
- Het is mogelijk om te koppelen tussen het portal van Insmart en je bestaande ERP programma dat gebruikt wordt voor planning en beheer van onderhoudscontracten.
- Je bent altijd goed voorbereid bij de klant, want je weet al wat de storing is en je weet welke onderdelen je nodig hebt.
- Je kan op basis van de data praktisch advies geven over verduurzaming.
- Je bent klaar voor de toekomst, want elke ketel heeft nu een digitaal logboek

Klantervaringen
“Ik kreeg het aangeboden in mijn onderhoudscontract. Hierdoor konden ze op afstand mijn ketel in de gaten houden. Het werkt feilloos en kost me verder geen enkele moeite.” Wim Burgemeestre (eindgebruiker).


“We hebben nu 800 Insmart apparaten gemonteerd bij onze klanten en er zijn er misschien 6 of 7 die het écht niet wilde hebben.” Freek van Os (installateur).

“We hebben echter ook nieuwe klanten gekregen die dit juist graag willen. De meeste mensen zijn juist blij met het kastje, omdat we de installatie nu 24/7 kunnen monitoren bieden we onze klanten eigenlijk veel meer dan alleen maar een jaarlijkse onderhoudsbeurt, namelijk zekerheid.”