Over Wasco
Zoek
Zoek
Sluit
Je probeert onze website te bekijken via een browser die wij helaas niet meer ondersteunen per 1 februari 2021. Hierdoor werkt de website voor jou mogelijk niet optimaal. Wij willen natuurlijk dat je op de beste en veiligste manier onze website kunt bezoeken. Daarom adviseren wij je om een andere browser te installeren. Wil je weten hoe je dat kunt doen? Lees hier dan meer.

Heb je vragen of technisch advies nodig? Geen probleem!

Ons team van ervaren aircospecialisten staan voor je klaar. De afdeling Airco is bereikbaar op 088-099 5410 en airconditioning@wasco.nl. 

Tijd voor airco onderhoud

03/10/2023

Steeds meer mensen hebben een airco in huis. Het belang van een goed onderhouden airco hoeven we jou niet uit te leggen, maar hoe denken je klanten daar over? Heb je er al eens aan gedacht om je klanten een servicecontract voor hun airco aan te bieden? We geven vier handige tips!

Waarom een servicecontract aanbieden?
Op de momenten dat je een keer wat minder druk bent, verzeker je jezelf van inkomsten en je investeert in de relatie met je klant. Je kunt het contactmoment bovendien combineren met bijv. onderhoud aan de cv-ketel of een andere klus. Zo sla je meerdere vliegen in één klap!

Tips om je klanten te overtuigen
1) Klanten willen zo lang mogelijk genieten van hun airco. Regelmatig onderhoud is simpelweg goed voor de levensduur van het toestel. Zeker wanneer men de airco ook gebruikt om te verwarmen, want dan maakt deze behoorlijk wat extra draaiuren. Overweeg dan om een keer extra langs te gaan.

2) Een goed onderhouden airco draagt bij aan een gezond binnenklimaat. In een slecht onderhouden airco ontstaat meer vuil, schimmels en bacteriën. Een gereinigde airco verlaagt de kans op klachten als verkoudheid, keelpijn en geïrriteerde ogen of luchtwegen. Zeker in deze tijd wel zo prettig!

3) Garantie: klanten willen zekerheid. In een aantal gevallen kan alleen een beroep op garantie worden gedaan wanneer men ook regelmatig onderhoud laat uitvoeren door een F-gassen gecertificeerde vakman. Tip: houd een werkregistratie bij met de onderhoudsbon en meetwaarden.

4) Last but not least: het financiële plaatje voor de klant. Een periodieke investering in onderhoud verlaagt de kans aanzienlijk dat je klant later met grotere kostenposten wordt opgezadeld. Een slecht onderhouden airco heeft ook een lager rendement. Het toestel moet langer meer energie verbruiken om de gewenste temperatuur te bereiken. En dit merkt je klant aan de energierekening.